Rekrutacja do klas I publicznych szkół podstawowych
Do klas I publicznych szkół podstawowych przyjmowane są:
- dzieci siedmioletnie (urodzone w roku 2016) objęte obowiązkiem szkolnym,
- dzieci sześcioletnie (urodzone w roku 2017) zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
Wnioski można pobrać ze stron internetowych szkół oraz w ich sekretariatach.
Kandydaci zamieszkali w obwodzie danej szkoły podstawowej, którzy ubiegają się o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły podstawowej przyjmowani są z urzędu, na podstawie zgłoszenia rodzica/opiekuna prawnego. Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców kandydata i kandydata, które składane jest pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (art. 151 pkt. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe).
Kandydaci zamieszkali poza obwodem danej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego. Postępowanie uzupełniające do klasy I publicznej szkoły podstawowej prowadzi szkoła, która po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego nadal dysponuje wolnymi miejscami.
Kandydaci przyjmowani są zgodnie z kryteriami i odpowiadającą im liczbą punktów określonymi w uchwale nr XXXIV/455/2017 Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 20 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Czeladź oraz określenia dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia, tj:
- rodzeństwo kandydata realizuje obowiązek szkolny w danej szkole – 20 pkt.;
- najbliższa rodzina kandydata zamieszkuje w obwodzie szkoły, wspomagając na co dzień proces opiekuńczy – 10 pkt.;
- miejsce pracy przynajmniej jednego rodzica/ opiekuna prawnego znajduje się w obwodzie szkoły – 5 pkt.
Do powyższych dokumentów należy dołączyć pisemne oświadczenia rodziców/ prawnych opiekunów niezbędne do potwierdzenia powyższych okoliczności.
Ważne terminy
Terminy składania dokumentów o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły podstawowej na rok szkolny 2023/2024 określa Zarządzenie nr 28/2023 Burmistrza Miasta Czeladź z dnia 26 stycznia 2023 r.
w sprawie określenia na rok szkolny 2023/2024 terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów, do publicznych przedszkoli, klas I publicznych szkół podstawowych oraz klas siódmych dwujęzycznych prowadzonych w publicznych szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Czeladź.
- 13-24 lutego 2023 r. – składanie wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej
- 13 marca 2023 r. - podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych
- 14-24 marca 2023 r. – potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia do klasy I publicznej szkoły podstawowej w postaci pisemnego oświadczenia
- 27 marca 2023 r. – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
- 17-21 kwietnia 2023 r. – termin postępowania uzupełniającego
- 8 maja 2023 r. - podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych
- 9-15 maja 2023 r. – potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia do klasy I publicznej szkoły podstawowej w postaci pisemnego oświadczenia
- 16 maja 2023 r. – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
format | Nazwa pliku | Data publikacji | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|---|
zb_28_2023.pdf | 23-01-30 11:53 | 65.8KB | pobierz plik: zb_28_2023.pdf | |
akt 455 2017 SP.pdf | 23-01-30 11:53 | 186.84KB | pobierz plik: akt 455 2017 SP.pdf |
Klawisze Dostępności
- Przejdź do menu głównego:
- Alt i 0
- Przejdź do treści strony:
- Alt i 1
- Mapa Witryny:
- Alt i 2
- Wersja kontrastowa:
- Alt i 4
- Wyszukiwarka:
- prawy Alt i W
Zamiast klawisza Alt możesz użyć H