Od 5 marca urzędowy doręczyciel będzie dostarczał decyzję podatkową
- kategoria:
- Aktualności
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych Urzędu Miasta w Czeladzi informuje, że od 5 marca 2022 roku (sobota) będą doręczane decyzje w sprawie: wymiaru podatku od nieruchomości, wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego i podatku rolnego.
Decyzje roznoszone będą bezpośrednio do miejsca zamieszkania podatników, od poniedziałku do czwartku w godzinach od 15.30 do 20.00, w piątki od godziny 14.00 do 20.00 i w soboty od godziny 9.00 do 20.00.
Zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej, w przypadku nieobecności adresata w mieszkaniu pisma doręcza się, za pokwitowaniem, pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu, gdy osoby te podjęły się oddania pisma adresatowi.
W razie niemożności doręczenia pisma w sposób wyżej opisany, pismo będzie dostarczone za pośrednictwem operatora pocztowego - Poczty Polskiej.
Przypominamy jednocześnie, iż terminy płatności poszczególnych rat podatku od nieruchomości i rolnego za rok 2022 upływają w następujących terminach:
- I rata podatku do 15 marca br.
- II rata podatku do 15 maja br.
- III rata podatku do 15 września br.
- IV rata podatku do 15 listopada br.
UWAGA!
W przypadku kwoty podatku nieprzekraczającej 100 zł rocznie, podatek płatny jest jednorazowo w terminie I raty podatku, czyli do 15 marca br.
W przypadku niedoręczenia decyzji co najmniej na 14 dni przed terminem płatności pierwszej raty podatku, termin płatności podatku wynosi 14 dni od dnia doręczenia decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego.
WAŻNE!
Doręczyciele – pracownicy urzędu, będą posiadać legitymacje służbowe, wydane przez Burmistrza Miasta Czeladź. Można je zweryfikować z dowodem osobistym.
Osoby doręczające doręczają jedynie decyzje podatkowe, nie pobierają oni przy tym żadnych opłat.
Zapłaty podatku można dokonywać:
- przelewem bankowym na numery indywidualnych kont bankowych widniejące na decyzjach wymiarowych
- przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miasta Czeladź: ING Bank Śląski nr konta 55 1050 1269 1000 0008 0214 7587
- w opłatomacie, znajdującym się przy głównym wejściu do budynku Urzędu Miasta (możliwość zapłaty kartą płatniczą lub gotówką)
- w kasie Urzędu Miasta Czeladź, ul. Katowicka 45 od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 12.00
Zachęcamy do zapłaty podatku w opłatomacie przy użyciu kodu QR nadrukowanego na decyzji podatkowej!
Aby dokonać zapłaty podatku przy użyciu kodu QR należy:
- Posiadać decyzję podatkową
- Dotknąć ekran opłatomatu aby rozpocząć proces zapłaty
- Wybrać opcję płatności kodem
- Zbliżyć kod QR nadrukowany na decyzji podatkowej do czytnika kodów
- Wprowadzić kwotę podatku → dalej → dalej
- Sprawdzić dane → dalej
- Zaznaczyć na ekranie dotykowym zgody na przetwarzanie danych oraz akceptację regulaminu płatności → dalej
- Wybrać opcję gotówka lub płatność kartą
- Dokonać zapłaty w sposób wcześniej wybrany
- Poczekać na wydruk potwierdzenia (w przypadku płatności kartą płatniczą dwa potwierdzenia )
Jednocześnie przypominamy, że w opłatomacie możliwa jest zapłata wszystkich należności wobec Urzędu Miasta Czeladź w tym również należności podatkowych poprzez wpisanie wszystkich danych przy użyciu klawiatury.
Klawisze Dostępności
- Przejdź do menu głównego:
- Alt i 0
- Przejdź do treści strony:
- Alt i 1
- Mapa Witryny:
- Alt i 2
- Wersja kontrastowa:
- Alt i 4
- Wyszukiwarka:
- prawy Alt i W
Zamiast klawisza Alt możesz użyć H