Wydział Podatków i Opłat Lokalnych Urzędu Miasta w Czeladzi informuje, że od 5 marca 2022 roku (sobota) będą doręczane decyzje w sprawie: wymiaru podatku od nieruchomości, wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego i podatku rolnego.
Decyzje roznoszone będą bezpośrednio do miejsca zamieszkania podatników, od poniedziałku do czwartku w godzinach od 15.30 do 20.00, w piątki od godziny 14.00 do 20.00 i w soboty od godziny 9.00 do 20.00.
Zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej, w przypadku nieobecności adresata w mieszkaniu pisma doręcza się, za pokwitowaniem, pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu, gdy osoby te podjęły się oddania pisma adresatowi.
W razie niemożności doręczenia pisma w sposób wyżej opisany, pismo będzie dostarczone za pośrednictwem operatora pocztowego - Poczty Polskiej.
Przypominamy jednocześnie, iż terminy płatności poszczególnych rat podatku od nieruchomości i rolnego za rok 2022 upływają w następujących terminach:
UWAGA!
W przypadku kwoty podatku nieprzekraczającej 100 zł rocznie, podatek płatny jest jednorazowo w terminie I raty podatku, czyli do 15 marca br.
W przypadku niedoręczenia decyzji co najmniej na 14 dni przed terminem płatności pierwszej raty podatku, termin płatności podatku wynosi 14 dni od dnia doręczenia decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego.
WAŻNE!
Doręczyciele – pracownicy urzędu, będą posiadać legitymacje służbowe, wydane przez Burmistrza Miasta Czeladź. Można je zweryfikować z dowodem osobistym.
Osoby doręczające doręczają jedynie decyzje podatkowe, nie pobierają oni przy tym żadnych opłat.
Zapłaty podatku można dokonywać:
Zachęcamy do zapłaty podatku w opłatomacie przy użyciu kodu QR nadrukowanego na decyzji podatkowej!
Aby dokonać zapłaty podatku przy użyciu kodu QR należy:
Jednocześnie przypominamy, że w opłatomacie możliwa jest zapłata wszystkich należności wobec Urzędu Miasta Czeladź w tym również należności podatkowych poprzez wpisanie wszystkich danych przy użyciu klawiatury.