adres
ul. Katowicka 45, 41-250 Czeladź
telefon
tel. 32 76 37 900
e-mail
UWAGA! Informujemy, że w sobotę, 25 maja, Urząd Miasta Czeladź będzie czynny w godz. 7.30-15.30. Zapraszamy!UWAGA ZMIANY W OBWODACH 7 i 8: ulice wcześniej ujęte w obwodzie 7 tj. „Bratków”, „Jaśminowa”, „Mieczyków”, „Słowiańska”, „Storczyków”, „Tulipanów”, „Wrzosowa” zostały przeniesione do obwodu 8 do Szkoły Podstawowej nr 1 w Czeladzi ul. Reymonta 80, wyborcy z tych ulic w najbliższych wyborach głosują w SP Nr 1AKTUALNE INFORMACJE I OSTRZEŻENIA O JAKOŚCI POWIETRZAUWAGA: PODZIAŁ MIASTA CZELADŹ NA STAŁE OBWODY GŁOSOWANIA ORAZ ZAKTUALIZOWANY PODZIAŁ MIASTA CZELADŹ NA OKRĘGI WYBORCZE W MIEŚCIE CZELADŹAKTUALNE INFORMACJE NA TEMAT CYBERBEZPIECZEŃSTWAГромадянин України, тут ви знайдете найважливішу інформацію (НАТИСНІТЬ ТУТ)Czeladź pomaga Ukrainie!Straż Miejska dostępna jest całodobowo pod numerem telefonu 32 76 37 964.
Strona główna Aktualności
29 marca 2018
kategoria:
Aktualności
Konferencja Dyrektor Liderem
Konferencja Dyrektor Liderem

Jak sprostać wyzwaniu i włączyć w program swojej placówki Edukację Włączającą? Prawie stu dyrektorów szkół, placówek oświatowych, a także Naczelników Wydziałów Oświaty wzięło udział w spotkaniu podczas VII konferencji z cyklu „Dyrektor Liderem”, która odbyła się 27 marca w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.

Edukacja włączająca to jeden z priorytetów polityki oświatowej państwa polskiego na rok 2017/2018. Jako jedna z form kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, umożliwia dzieciom i młodzieży zdobywanie wiedzy w szkołach i klasach ogólnodostępnych.

O jej pozytywnych i negatywnych aspektach w odniesieniu do realiów współczesnej szkoły opowiadał Dyrektor Instytutu Pedagogiki WSH, profilaktyk systemowy, terapeuta, trener, superwizor, pedagog specjalny i adiunkt akademicki dr Aleksander Mańka.
Jak powiedział: „W Polsce nadal pokutuje myślenie, że szkoła specjalna to stygmatyzacja”.

Jak organizować i finansować nową pomoc psychologiczno-pedagogiczną w postaci edukacji włączającej? Na to pytanie odpowiedziała Maria Utracka – edukator, ekspert i trener
w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie. Przedstawiła prawne aspekty organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w polskim systemie oświaty, w świetle obowiązujących zmian prawnych i finansowych. Zaprezentowała też możliwości budowania tożsamości społecznej osób niepełnosprawnych z pozycji organu prowadzącego, dyrektora i nauczyciela, a także omówiła kadrowe aspekty zatrudniania pedagoga, psychologa, nauczycieli organizujących kształcenie specjalne i specjalistów oraz finansowanie edukacji uczniów z niepełnosprawnością.

Temat deficytu w rozwoju ruchowym oraz jego wpływ na umiejętności szkolne i zachowanie uczniów przybliżyła Renata Ranocha - ekspert w zakresie indywidualizacji pracy
z uczniem ze specjalnymi potrzebami, w tym z zaburzeniami integracji sensorycznej, autyzmem; starszy asystent fizjoterapii na Oddziale Wczesnej Interwencji i Poradni Rehabilitacyjnej Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Sosnowcu.

Ekspert wydawnictwa Nowa Era, Katarzyna Sirak, przedstawiła możliwości połączenia tradycyjnych metod pracy z technologią na przykładzie produktów eduSensus.

Uczestnicy spotkali się również z Katarzyną Kocoń – Rychter, doktorem nauk medycznych, psychologiem, psychoterapeutą, wykładowcą akademickim i adiunktem WSH. Pani doktor dokonała analizy potrzeb nauczyciela, całej klasy, a także ucznia o specjalnych wymaganiach edukacyjnych.

Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu Iwona Durek, opierając się na praktyce i doświadczeniu, przedstawiła metody pracy takie jak: arteterapia - ceramika, szkło, kreatywność; Oryginal Play; muzykoterapia, teatr, relaksacja; logopedia, biofeedback, Snoezelen, Montessori, samoobsługa, edukacja seksualna, terapie wspomagające z udziałem zwierząt; tężnia, grota , masaż, hydroterapia.

Pomiędzy wystąpieniami prelegentów zorganizowany został panel dyskusyjny, w którym udział wzięli Maria Utracka – edukator, ekspert i trener w Ośrodku Rozwoju Edukacji, Aleksandra Antczak – Dyrektor Centrum Obsługi Edukacji w Gminie Michałowice, Grażyna Jurek – Dyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Tychach, Katarzyna Sirak – Ekspert wydawnictwa Nowa Era. Uczestnicy próbowali odpowiedzieć na pytania „Czy zmiana roli zawodowej nauczycieli jest koniecznością? Jakie trudności i jakie potrzeby wsparcia widzą dyrektorzy szkół ogólnodostępnych? Jaka jest rola i pomoc gminy – dobre praktyki”. Moderatorem dyskusji była Ewa Kraus – Prodziekan, Wydział Nauk Humanistycznych WSH.

Konferencja została zwieńczona trzema warsztatami:
- „Trudny” uczeń – porażka czy sukces? Sposoby pracy z uczniami o różnych dysfunkcjach
w klasie ogólnodostępnej”, podczas którego uczestnicy dowiedzieli się jakie są przyczyny zachowania trudnego ucznia, a także wzięli udział w ćwiczeniach z pracy grupowej
i indywidualnej.
- „Arteterapia w świetle psychologii pozytywnej z wykorzystaniem sztuk wizualnych”,
którego celem było wprowadzenie w psychologię pozytywną oraz zaprezentowanie ćwiczeń arteterapeutycznych.
- „Specyfika i metody pracy z uczniem niedosłyszącym”, mający na celu zwrócenie uwagi Uczestników na typowe reakcje ucznia niezdiagnozowanego, wskazujące na problemy
ze słuchem.

Wydarzenie objął swoim honorowym patronatem Burmistrz Miasta Czeladź Zbigniew Szaleniec. Uczestniczyli w nim również przedstawiciele czeladzkich placówek oświatowych.

Źródło: Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu

Klawisze Dostępności

Przejdź do menu głównego:
Alt i 0
Przejdź do treści strony:
Alt i 1
Mapa Witryny:
Alt i 2
Wersja kontrastowa:
Alt i 4
Wyszukiwarka:
prawy Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

do góry