Portal Miasta Czeladź
https://www.czeladz.pl/gospodarka/Wydanie_decyzji_o_srodowiskowych_uwarunkowaniach
Drukuj grafikę : tak / nie

Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

 

Realizacja planowanego przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko – jest dopuszczalna wyłącznie po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

  1. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wymagane dla planowanych:
    1. przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko;
    2. przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.Wykaz przedsięwzięć w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
  2. Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następuje przed uzyskaniem decyzji/koncesji wymienionych w art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
  3. Postępowanie w przedmiocie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wszczyna się na wniosek podmiotu podejmującego realizację przedsięwzięcia.

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?
W ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wpływu wniosku. Do wyżej określonych terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od urzędu.

Organ w ramach postępowania uzyskuje opinie / uzgodnienia innych instytucji / wydziałów (w zależności od rodzaju planowanego przedsięwzięcia) takich jak: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach, organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Dyrektora Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Wydziału Rozwoju Miasta i Funduszy Zewnętrznych.
Wymagane przepisami zewnętrzne opinie i uzgodnienia prowadzone w ramach niniejszego postępowania mogą powodować wydłużenie czasu wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz załącznikami określonymi w art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Brak załącznika spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
  2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
  3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

Jakie opłaty należy ponieść i jak to zrobić?

  1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach: 205 PLN.
  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa.

 

kategoria: Powiązane pliki [2]
format Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
docx KARTA INFORMACYJNA PRZEDSIĘWZIĘCIA - omówienie punktów.docx 23-11-30 08:08 13.67KB pobierz plik: KARTA INFORMACYJNA PRZEDSIĘWZIĘCIA - omówienie punktów.docx
doc Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.doc 23-11-30 08:08 45.5KB pobierz plik: Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.doc