Portal Miasta Czeladź
https://www.czeladz.pl/gospodarka/RPO_WSL_2014-2020/Zintegrowane-punkty-przesiadkowe-A-T-RA-R-w-miescie-Czeladzi-wraz-z-przedsiewzieciami-towarzyszacymi/idn:1613
Drukuj grafikę : tak / nie

Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R w mieście Czeladzi wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi

 Fundusze Europejskie

 

20 listopada 2018
kategoria:
RPO WSL 2014-2020
Rondo skrzyżowanie ul. Szpitalnej i Kombatantów
Rondo skrzyżowanie ul. Szpitalnej i Kombatantów

Projekt nr 083F/17 „Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R w mieście Czeladzi wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi”.

Oś priorytetowa IV: „Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna”

Działanie 4.5. „Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie”

Poddziałanie 4.5.1. „Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie – ZIT”

Tytuł projektu „Zintegrowane punkty przesiadkowe A-T-R/A-R w mieście Czeladzi wraz z przedsięwzięciami towarzyszącymi”.

Numer umowy: UDA-RPSL.04.05.01-24-083F/17-00

Nazwa beneficjenta : Miasto Czeladź

Całkowita wartość projektu *: 35 435 893,44 zł

Wysokość dofinansowania: do kwoty 30 014 498,08 zł

*zgodnie z umową o dofinansowanie

Lokalizacja projektu:

Powiat: będziński

Gmina: Czeladź

Cel projektu:

Realizacja projektu przyczyni się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych m.in. tlenków węgla, węglowodorów, tlenków azotu, cząstek PM, a także wzrostu świadomości społeczności lokalnej dotyczącej ochrony środowiska naturalnego.

Przedsięwzięcie obejmuje:

  • budowę centralnego zintegrowanego węzła przesiadkowego A-T-R w rejonie ul. Kombatantów/Szpitalna wraz z budową ronda na skrzyżowaniu tych ulic wraz z parkingami Parkuj i jedź,
  • budowę węzła przesiadkowego A-R w rejonie ulic Katowicka – Dehnelów – Reymonta wraz z parkingami Parkuj i jedź,
  • budowę węzła przesiadkowego w rejonie ul. Francuskiej i Nowopogońskiej wraz z parkingami Parkuj i jedź,
  • realizację dróg rowerowych łączących w/w węzły,
  • realizację systemu roweru miejskiego.

Efekty projektu:

1. wymierne

W wyniku projektu, z założenia, ulegnie zmniejszeniu emisja CO o 7,2 Mg/rok, węglowodorów HC o 0,294 Mg/rok, tlenków azotu NOx o 0,469 Mg/rok, cząstek stałych PM o 0,083 Mg/rok oraz emisja z silników wysokoprężnych o 1,012 Mg/rok.
Zostanie zbudowany system dróg rowerowych i powstanie nowoczesny budynek dla podróżnych na węźle A.

2. niewymierne

Zwiększy się świadomość mieszkańców w zakresie ochrony środowiska, a poprzez częstsze korzystanie z roweru poprawi się stan zdrowia i ogólna kondycja fizyczna.

W dniu 29.03.2021 r po przeszło 4 latach od rozpoczęcia realizacji projektu zakończyły się podpisaniem protokołu końcowego prace budowlane. Wszystkie założone we wniosku o dofinansowanie cele zostały wykonane a wskaźniki osiągnięte. Wzrost kosztów materiałów i robocizny wpłynął znacząco na wartość projektu, która wyniosła 36 031 188,68 zł, z czego 29 662 554,90 zł to wysokość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej.

Więcej informacji na temat Zintegrowanych punktów przesiadkowych: