Zgodnie z § 10 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest na właścicielu spoczywa obowiązek inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.
Właściciel, użytkownik wieczysty, zarządca nieruchomości, który posiada wyroby zawierające azbest na terenie swojej nieruchomości, jest zobowiązany do:
Mieszkańcy, którzy złożyli Informacje o wyrobach azbestowych mają możliwość skorzystania z dotacji celowej ze środków budżetu miasta do zadań z zakresu demontażu, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest, powstałych przy likwidacji pokryć dachowych elewacji z jednorodzinnych budynków mieszkalnych i budynków gospodarczych położonych na terenie miasta Czeladź. W dniu 29.11.2017r. została podjęta przez Radę Miejską w Czeladzi Uchwała Nr XLV/568/2017 w sprawie zasad udzielania dotacji celowych ze środków budżetu miasta Czeladź na realizację wybranych przedsięwzięć dotyczących ochrony środowiska. Załącznik Nr 3 do przedmiotowej Uchwały stanowi Regulamin udzielania ww. dotacji. Zgodnie z Regulaminem, dotacja z budżetu miasta może wynieść 100% poniesionych kosztów, jednak nie więcej niż 3 000,00 zł.
W związku z powyższym, zachęcamy mieszkańców Czeladzi (właścicieli nieruchomości), którzy posiadają na swoich nieruchomościach wyroby zawierające azbest do składania burmistrzowi informacji o nich. Tym samym będzie możliwość skorzystania z dotacji.
Wszelkie informacje dotyczące dotacji można uzyskać pod numerem telefonu 32 76 37 966 lub w pok. 422 Urzędu Miasta.
Źródło: Wydział Rozwoju Miasta i Funduszy Zewnętrznych