Portal Miasta Czeladź

kategoria:
Aktualności
Zagłębie Pasjonatów

W ramach nowego cyklu Zagłębie Pasjonatów zapraszamy 2 kwietnia 2019 r. o godz. 17.30 na spotkanie Trekking pod Mount Everest, o którym opowiedzą Mariusz Kisiel i Marek Sułowski.

Trekking na Kalla Pathar z widokiem na Mount Everest jest bez wątpienia jednym z najpiękniejszych trekkingów na naszym globie. Składają się na to przede wszystkim zapierające dech w piersiach (nie tylko ze względu na wysokość), widoki Himalajów wraz z ich najwyższymi szczytami z Everestem na czele. Widok wschodzącego słońca na lodospadzie Khumbu u stóp Everestu pozostanie na zawsze w naszej pamięci.
Już sam pobyt w Nepalu i obserwacja codziennego życia i kultury Szerpów jest ciekawą przygodą.
Nasz trekking był tak zaplanowany, by powoli zdobywać wysokość i uzyskać taką aklimatyzacje, która umożliwi dojście pod Everest każdemu uczestnikowi wyprawy. Jednakże trzeba pamiętać, że w trakcie trekkingu mieliśmy w planie dotrzeć na wysokość 5643 metrów n.p.m., co dla niektórych było sporym wyzwaniem.
W czasie trekkingu odwiedziliśmy oczywiście Katmandu wraz z jego zabytkami i niepowtarzalnym klimatem. Drogą powietrzną przedostaliśmy się do Lukli na najbardziej niebezpieczne lotnisko świata, gdzie nasza przygoda z górami się rozpoczęła. W czasie następnych dni zwiedziliśmy wioski Szerpów, buddyjskie klasztory i zielone doliny. Cały dzień spędziliśmy w legendarnym miasteczku Namche Bazaar, gdzie oprócz muzeum Szerpów odwiedziliśmy też szkołę założoną przez Hillarego.
Głównym naszym celem były Himalaje i ich fantastyczne panoramy. Celem finalnym było wejście na ponad pięciotysięczny szczyt Kalapattar (5643 m n.p.m.)
Oprócz Everestu mieliśmy okazję podziwiać przepiękną Ama-Dablam, Nuptse, Pumori i wiele innych może mniej sławnych choć równie pięknych szczytów.
Jeżeli chcesz posłuchać, obejrzeć zdjęcia i filmy z tej wyprawy to serdecznie zapraszamy. O tym wszystkim i nie tylko opowie wam dwójka miłośników gór z Czeladzi.