Portal Miasta Czeladź
https://www.czeladz.pl/aktualnosci/lista_aktualnosci/WFOSiGW-w-Katowicach-oglosil-nabor-wnioskow-o-dofinansowanie-zadan-zwiazanych-z-usuwaniem-i-unieszkodliwieniem-azbestu/idn:4533
Drukuj grafikę : tak / nie

WFOŚiGW w Katowicach ogłosił nabór wniosków o dofinansowanie zadań związanych z usuwaniem i unieszkodliwieniem azbestu

20 stycznia 2025
kategoria:
Aktualności
Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu
Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu

Burmistrz Miasta Czeladź informuje, że Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach ogłosił nabór wniosków na dofinansowanie zadań związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest.

Dofinansowanie w formie dotacji ze środków WFOŚiGW w zależności od stopnia pilności usunięcia i unieszkodliwienia wyrobów azbestowych może wynosić do:

  1. 100% kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż 900 zł/Mg odpadów zawierających azbest, dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest – dla I stopnia pilności,
  2. 90% kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż 810 zł/Mg odpadów zawierających azbest, dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest – dla II i III stopnia pilności,
  3. 100% kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż 700 zł/Mg odpadów zawierających azbest, dla zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest,

Stopień pilności określony jest w inwentaryzacji azbestu, będącej załącznikiem do „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Czeladź na lata 2024-2032”, który dostępny jest Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Czeladź: bip.czeladz.pl
I stopień - wymagane pilne usunięcie azbestu,
II stopień – wymagana ponowna ocena stanu w terminie do 1 roku,
III – wymagana ponowna ocena stanu w terminie do 5 lat.

Termin zakończenia zadania upływa 30.09.2025r.

W związku z powyższym, zwracamy się do mieszkańców Miasta Czeladź, użytkowników i właścicieli wyrobów zawierających azbest (osoby fizyczne), którzy chcą pozbyć się azbestu ze swoich nieruchomości, aby zgłaszali chęć uczestnictwa w ww. konkursie.

Zgłoszeń należy dokonywać osobiście, telefonicznie, lub e-mailem, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14 marca 2025r. do godziny 14.00 w Urzędzie Miasta Czeladź, ul. Katowicka 45, 41 250 Czeladź, pok. 422, tel. (032) 76 37 966, e-mail:

Warunkiem zakwalifikowania do realizacji ww. zadania jest fakt ujęcia nieruchomości, dla której składane jest zgłoszenie w ,,Inwentaryzacji azbestu i wyrobów zawierających azbest” sporządzonej dla Miasta Czeladź.

Przypominamy, że zgodnie z § 10 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest na właścicielu spoczywa obowiązek inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.