Portal Miasta Czeladź
https://www.czeladz.pl/aktualnosci/index/aktualnosci/lista_aktualnosci/Usuwanie-azbestu-zakonczone/idn:941
Drukuj grafikę : tak / nie

Usuwanie azbestu zakończone

27 listopada 2017
kategoria:
Aktualności
Usuwanie azbestu zakończone
Usuwanie azbestu zakończone

Zadanie pod nazwą „Demontaż, odbiór, transport oraz unieszkodliwienie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest w postaci płyt azbestowo – cementowych płaskich i falistych” zostało zakończone. Na ten cel Miasto uzyskało dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, z programu priorytetowego „SYSTEM –Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej Część 1) Usuwanie wyrobów zawierających azbest”, w kwocie 11 226,00 zł.


W ramach umowy zawartej pomiędzy Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, a Miastem Czeladź zdemontowano, przetransportowano oraz zutylizowano wyroby zawierające azbest z 11 nieruchomości z terenu Czeladzi o łącznej wadze 20195 kg. Osiągnięty efekt ekologiczny wyniósł więc 20,195 Mg.

Na podstawie art. 163 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. (t.j. Dz. U. z 2017, poz. 519 z późn. zm.) Prawo ochrony środowiska oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011r., Nr 8, poz. 31) w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, właściciele nieruchomości mają obowiązek przedkładać Burmistrzowi rokrocznie informację dotyczącą użytkowanych wyrobów zawierających azbest.

 Źródło: Wydział Rozwoju Miasta i Funduszy Zewnętrznych