Pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkujący na jej terytorium obowiązany jest posiadać dowód osobisty.
Informujemy o obowiązku wystąpienia o wydanie nowego dowodu osobistego w przypadku stwierdzenia jego nieważności lub zbliżającego się upływu terminu ważności tego dokumentu.
Brak ważnego dokumentu tożsamości skutkować będzie konsekwencjami w postaci np. braku możliwości potwierdzenia tożsamości w różnych instytucjach, czy też uniemożliwi załatwienie wielu spraw, m. in. w banku.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego można złożyć w siedzibie organu dowolnej gminy na terytorium RP pamiętając, że osobistego odbioru dokumentu należy dokonać w gminie, w której złożono wniosek.
Osoba, posiadająca podpis elektroniczny potwierdzony profilem zaufanym ePUAP, może złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego w formie elektronicznej za pośrednictwem strony internetowej obywatel.gov.pl
Agnieszka Pokorny
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich