Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach ogłosił nabór wniosków na dofinansowanie zadań związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest.
Dofinansowanie w formie dotacji ze środków WFOŚiGW w zależności od stopnia pilności usunięcia i unieszkodliwienia wyrobów azbestowych może wynosić do:
Termin zakończenia zadania upływa 30.09.2018r.
W związku z powyższym zwracamy się do mieszkańców Miasta Czeladź, użytkowników i właścicieli wyrobów, zawierających azbest (osoby fizyczne i wspólnoty mieszkaniowe), którzy chcą pozbyć się azbestu ze swoich nieruchomości, aby zgłaszali chęć uczestnictwa w ww. konkursie.
Zgłoszeń należy dokonać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 marca 2018 r. do godziny 14.00 w Urzędzie Miasta Czeladź, ul. Katowicka 45, 41‑250 Czeladź, pokój nr 422, 4 poziom (Wydział Rozwoju Miasta i Funduszy Zewnętrznych).
Warunkiem zakwalifikowania do realizacji ww. zadania jest fakt ujęcia nieruchomości, dla której składane jest zgłoszenie w "Inwentaryzacji azbestu i wyrobów zawierających azbest" sporządzonej dla Miasta Czeladź.
Przypominamy, że zgodnie z § 10 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest na właścicielu spoczywa obowiązek inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.
Źródło: Wydział Rozwoju Miasta i Funduszy Zewnętrznych