Portal Miasta Czeladź
https://www.czeladz.pl/aktualnosci/index/Likwidacja-azbestu-w-Czeladzi-dofinansowania/idn:828
Drukuj grafikę : tak / nie

Likwidacja azbestu w Czeladzi - dofinansowania

21 września 2017
kategoria:
Aktualności
 

Na terenie Miasta Czeladź realizowane jest zadanie pn. „Demontaż, odbiór, transport oraz unieszkodliwienie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest w postaci płyt azbestowo – cementowych płaskich i falistych”.

Przedsięwzięcie realizowane jest dzięki otrzymanej dotacji w wysokości 13 532,40 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, w ramach programu priorytetowego „SYSTEM –Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej Część 1) Usuwanie wyrobów zawierających azbest”, przy udziale środków z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wsparcie objęło demontaż, transport, utylizację wyrobów zawierających azbest lub odbiór już zdemontowanych wyrobów złożonych na posesji. Zakup i montaż nowego pokrycia dachowego leży w gestii posiadacza nieruchomości.

Do programu zostali zakwalifikowani wszyscy właściciele nieruchomości, którzy do 24 kwietnia br. złożyli w Urzędzie Miasta Czeladź wniosek o dofinansowanie demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest i skorzystania z bezzwrotnej pomocy finansowej na ten cel.

Realizacja zadania trwa od 5 czerwca br. do końca września br., a jego głównym założeniem jest osiągnięcie efektu ekologicznego w postaci demontażu/zbierania transportu i utylizacji wyrobów niebezpiecznych zawierających azbest z budynków mieszkalnych i gospodarczych w Czeladzi.

Opracował: Wydział rozwoju Miasta i Funduszy Zewnętrznych