adres
ul. Katowicka 45, 41-250 Czeladź
telefon
tel. 32 76 37 900
UWAGA ZMIANY W OBWODACH 7 i 8: ulice wcześniej ujęte w obwodzie 7 tj. „Bratków”, „Jaśminowa”, „Mieczyków”, „Słowiańska”, „Storczyków”, „Tulipanów”, „Wrzosowa” zostały przeniesione do obwodu 8 do Szkoły Podstawowej nr 1 w Czeladzi ul. Reymonta 80, wyborcy z tych ulic w najbliższych wyborach głosują w SP Nr 1AKTUALNE INFORMACJE I OSTRZEŻENIA O JAKOŚCI POWIETRZAUWAGA: PODZIAŁ MIASTA CZELADŹ NA STAŁE OBWODY GŁOSOWANIA ORAZ ZAKTUALIZOWANY PODZIAŁ MIASTA CZELADŹ NA OKRĘGI WYBORCZE W MIEŚCIE CZELADŹAKTUALNE INFORMACJE NA TEMAT CYBERBEZPIECZEŃSTWAГромадянин України, тут ви знайдете найважливішу інформацію (НАТИСНІТЬ ТУТ)Czeladź pomaga Ukrainie!Straż Miejska dostępna jest całodobowo pod numerem telefonu 32 76 37 964.
Strona główna Aktualności Lista aktualności
01 kwietnia 2019
kategoria:
Aktualności
Zagłębie Pasjonatów

W ramach nowego cyklu Zagłębie Pasjonatów zapraszamy 2 kwietnia 2019 r. o godz. 17.30 na spotkanie Trekking pod Mount Everest, o którym opowiedzą Mariusz Kisiel i Marek Sułowski.

Trekking na Kalla Pathar z widokiem na Mount Everest jest bez wątpienia jednym z najpiękniejszych trekkingów na naszym globie. Składają się na to przede wszystkim zapierające dech w piersiach (nie tylko ze względu na wysokość), widoki Himalajów wraz z ich najwyższymi szczytami z Everestem na czele. Widok wschodzącego słońca na lodospadzie Khumbu u stóp Everestu pozostanie na zawsze w naszej pamięci.
Już sam pobyt w Nepalu i obserwacja codziennego życia i kultury Szerpów jest ciekawą przygodą.
Nasz trekking był tak zaplanowany, by powoli zdobywać wysokość i uzyskać taką aklimatyzacje, która umożliwi dojście pod Everest każdemu uczestnikowi wyprawy. Jednakże trzeba pamiętać, że w trakcie trekkingu mieliśmy w planie dotrzeć na wysokość 5643 metrów n.p.m., co dla niektórych było sporym wyzwaniem.
W czasie trekkingu odwiedziliśmy oczywiście Katmandu wraz z jego zabytkami i niepowtarzalnym klimatem. Drogą powietrzną przedostaliśmy się do Lukli na najbardziej niebezpieczne lotnisko świata, gdzie nasza przygoda z górami się rozpoczęła. W czasie następnych dni zwiedziliśmy wioski Szerpów, buddyjskie klasztory i zielone doliny. Cały dzień spędziliśmy w legendarnym miasteczku Namche Bazaar, gdzie oprócz muzeum Szerpów odwiedziliśmy też szkołę założoną przez Hillarego.
Głównym naszym celem były Himalaje i ich fantastyczne panoramy. Celem finalnym było wejście na ponad pięciotysięczny szczyt Kalapattar (5643 m n.p.m.)
Oprócz Everestu mieliśmy okazję podziwiać przepiękną Ama-Dablam, Nuptse, Pumori i wiele innych może mniej sławnych choć równie pięknych szczytów.
Jeżeli chcesz posłuchać, obejrzeć zdjęcia i filmy z tej wyprawy to serdecznie zapraszamy. O tym wszystkim i nie tylko opowie wam dwójka miłośników gór z Czeladzi.