Portal Miasta Czeladź
https://www.czeladz.pl/aktualnosci/lista_aktualnosci/Decyzje-podatkowa-na-rok-2022-przyniesie-urzedowy-doreczyciel/idn:3066
Drukuj grafikę : tak / nie

Decyzję podatkową na rok 2022 przyniesie urzędowy doręczyciel

14 stycznia 2022
kategoria:
Aktualności
Decyzję podatkową przyniesie urzędowy doręczyciel
Decyzję podatkową przyniesie urzędowy doręczyciel

Od 4 lutego 2022r. pracownicy Urzędu Miasta, doręczają mieszkańcom Czeladzi decyzje w sprawie:

  • wymiaru podatku od nieruchomości,
  • wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego,
  • podatku rolnego.

Decyzje roznoszone będą bezpośrednio do miejsca zamieszkania podatników, od poniedziałku do czwartku w godzinach od 15:30 do 20:00, w piątki od godziny 14:00 do 20:00 i w soboty od godziny 9:00 do 20:00

Zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej, w przypadku nieobecności adresata w mieszkaniu pisma doręcza się, za pokwitowaniem, pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu, gdy osoby te podjęły się oddania pisma adresatowi.

W razie niemożności doręczenia pisma w sposób wyżej opisany, pismo będzie dostarczone za pośrednictwem operatora pocztowego - Poczty Polskiej.

Przypominamy jednocześnie, iż terminy płatności poszczególnych rat podatku od nieruchomości i rolnego za rok 2022 upływają w następujących terminach:
1. I rata podatku do 15 marca br.
2. II rata podatku do 15 maja br.
3. III rata podatku do 15 września br.
4. IV rata podatku do 15 listopada br.
Uwaga!!!
W przypadku kwoty podatku nieprzekraczającej 100 zł rocznie, podatek płatny jest jednorazowo w terminie I raty podatku, czyli do 15 marca br.

W przypadku niedoręczenia decyzji co najmniej na 14 dni przed terminem płatności pierwszej raty podatku, termin płatności podatku wynosi 14 dni od dnia doręczenia decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego.

WAŻNE !!!
Doręczyciele – pracownicy urzędu, będą posiadać legitymacje służbowe, wydane przez Burmistrza Miasta Czeladź. Można je zweryfikować z dowodem osobistym.
Osoby doręczające doręczają jedynie decyzje podatkowe, nie pobierają oni przy tym żadnych opłat.

Wszelkich wpłat można dokonywać:
- w kasie Urzędu Miasta Czeladź, ul. Katowicka 45 (poniedziałek 7.30-17.00 /przerwa 14.00-14.30/, wtorek – czwartek 7.30-15.30 /przerwa 14.00-14.30/, piątek 7.30-13.00) – nie ponosząc dodatkowych opłat. Wpłat można dokonywać zarówno w formie gotówkowej jak i bezgotówkowej przy użyciu karty płatniczej,
- w opłatomacie, znajdującym się przy głównym wejściu do budynku Urzędu Miasta. Wpłat można dokonywać zarówno w formie gotówkowej jak i bezgotówkowej przy użyciu karty płatniczej,
- przelewem bankowym na numery indywidualnych kont bankowych widniejące na decyzjach wymiarowych,
- przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miasta Czeladź: ING Bank Śląski nr konta 55 1050 1269 1000 0008 0214 7587.