adres
ul. Katowicka 45, 41-250 Czeladź
telefon
tel. 32 76 37 900
e-mail
UWAGA ZMIANY W OBWODACH 7 i 8: ulice wcześniej ujęte w obwodzie 7 tj. „Bratków”, „Jaśminowa”, „Mieczyków”, „Słowiańska”, „Storczyków”, „Tulipanów”, „Wrzosowa” zostały przeniesione do obwodu 8 do Szkoły Podstawowej nr 1 w Czeladzi ul. Reymonta 80, wyborcy z tych ulic w najbliższych wyborach głosują w SP Nr 1AKTUALNE INFORMACJE I OSTRZEŻENIA O JAKOŚCI POWIETRZAUWAGA: PODZIAŁ MIASTA CZELADŹ NA STAŁE OBWODY GŁOSOWANIA ORAZ ZAKTUALIZOWANY PODZIAŁ MIASTA CZELADŹ NA OKRĘGI WYBORCZE W MIEŚCIE CZELADŹAKTUALNE INFORMACJE NA TEMAT CYBERBEZPIECZEŃSTWAГромадянин України, тут ви знайдете найважливішу інформацію (НАТИСНІТЬ ТУТ)Czeladź pomaga Ukrainie!Straż Miejska dostępna jest całodobowo pod numerem telefonu 32 76 37 964.
Strona główna Aktualności
14 października 2016
kategoria:
Aktualności
Grafika promująca Budżet Obywatelski
Grafika promująca Budżet Obywatelski

Zespół oceniający dokonał pełnej weryfikacji projektów zadań, zgłoszonych do realizacji w ramach Budżetu Obywatelskiego. Spośród szesnastu poprawnie pod względem formalnych zgłoszonych pomysłów, ostateczną weryfikację przeszło osiem.

Już 28 listopada rozpoczynamy głosowanie.

Kod projektu: 1/BO/17
Nowe chodniki na ulicy Wyspiańskiego i ulicy Orzeszkowej
Zgłaszający: Agnieszka Zasadzień, Dariusz Zasadzień, Janusz Grela
Koszt wg autora projektu: 27 000,00 zł
Koszt realny: 70 000,00 zł
Lokalizacja: od ul. Wyspiańskiego od skrzyżowania z ul. Orzeszkowej
Opis projektu:
Wykonanie chodnika wg załączonego szkicu wzdłuż ul. Wyspiańskiego: od skrzyżowania ul. Wyspiańskiego i Orzeszkowej do obecnego wjazdu na teren Parafii św. Archaniołów w Czeladzi.
Wykonanie chodnika przy drodze o szerokości ok. 1,5 m z ominięciem miejsc, gdzie rosną drzewa postawione są słupy telekomunikacyjne lub latarnie miejskie. Chodnik nie musi na całej długości mieć proponowanej szerokości. W miejscach, gdzie są drzewa lub słupy może się zwężać. Jedną krawędź chodnika stanowi krawężnik drogi/ulicy.
Na przeciwko drzwi wejściowych do kościoła Parafii św. Archaniołów w Czeladzi zostanie wykonany wjazd na posesję (na terenie należącym do pasa drogowego, do granicy z działką parafii). Wjazd o szerokości 5 m, dodatkowo po obu stronach chodniki o szerokości 2 m. Oczywiście z uwzględnieniem ominięcia istniejących drzew i słupów.
Od strony ul. Wyspiańskiego zostanie także wykonany wjazd na posesję (szerokość 6 m, specjalnie utwardzony) na teren boiska miejskiego (boisko przy skrzyżowaniu ul. Orzeszkowej i Wyspiańskiego). Wjazd będzie używany przez sprzęt ciężki do koszenia trawy, sprzęt techniczny do dbania o boisko, a także przez sprzedawców i lunapark podczas corocznego Jarmarku Czeladzkiego. Wjazd uchroni chodnik przed dewastacją przez ciężki sprzęt.


Kod projektu: 2/BO/17
Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego kołowego i pieszego poprzez montaż punktów świetlnych od ul. Przełajskiej do ul. Rolniczej.
Zgłaszający: Tomasz Cieślicki
Koszt wg autora projektu: 80 000,00 zł
Koszt realny: 192 000,00 zł
Lokalizacja: od ul. Przełajskiej do ul. Rolniczej
Opis projektu:
Projekt polega na montażu oświetlenia na odcinku drogi gimnnej, tj. od kapliczki znajdującej się przy ul. Przełajskiej do kapliczki, znajdującej się nieopodal ul. Rolniczej. Projekt zostanie zrealizowany poprzez instalację 13 opraw ulicznych jednopunktowych na istniejących słupach energetycznych oraz montaż 20 nowych słupów oświetleniowych z oprawami ulicznymi ze światłem typu LED (preferowane lecz dopuszcza się zastosowanie innej technologii) wraz z przyłączeniem.


Kod projektu: 3/BO/17
Kompleks rekreacyjno-szkoleniowy dla psów
Zgłaszający: Mirosława Pawełek
Koszt wg autora projektu: 128 245,60 zł
Lokalizacja: Park Jordan – teren po byłym przedszkolu
Opis projektu:
Teren położony w Parku Jordan od strony Józefowa – teren po byłym przedszkolu. Powierzchnia terenu to ok. 2 ha, zadrzewiona i trawiasta. Na terenie są pozostałości podmurówki ogrodzenia oraz pozostałości fundamentów przedszkola. Moja propozycja to po ogrodzeniu (płot stalowy panelowy, ocynkowany) całości terenu, powierzchnię podzielić na 3 strefy. Wejście centralne – duża brama dwuskrzydłowa (dla łatwiejszego utrzymania terenu zieleni) oraz mała bramka dla właścicieli/opiekunów i psów.
1 strefa największa – rekreacji/relaksu – wolny wybieg dla psów. Teren zadrzewiony oraz niezadrzewiony z wykorzystaniem obszaru fundamentów (biegające psy będą ścierać bezpiecznie pazury). W centralnym miejscu całego kompleksu – w małym zagajniku proponuję ustawienie zestawu rekreacyjnego dla właścicieli/opiekunów psów – zestaw drewniany stół + 2 ławy, opodal kosz na śmieci. Na terenie wolnego wybiegu, w pobliżu drzew, po lewej stronie od wejścia, w połowie powierzchni – ustawienie ławki i kosza na odchody psie z zasobnikiem torebek, przy wejściu po lewej stronie ustawienie kosza na śmieci. Teren ten wymaga niewielkiej rekultywacji i oczyszczenia ze szkła.
Na tym terenie znajduje się cokół, na którym postawiłabym betonową figurę psa (jako ozdobę całości kompleksu), u podstawy cokołu zamontowałabym betonowe ozdobne poidełko dla psów (przyszłościowo z podłączeniem bieżącej wody z terenu pobliskiej hydroforowni).

2 strefa – szkoleniowa frisbee – położona po prawej stronie od wejścia – teren trawiasty z niewielką ilością drzew, wymagający niewielkiej rekultywacji (zasypania dziur). Przeznaczenie terenu – szkolenie aportowania, zabawa z patykiem, piłeczką, frisbee, zajęcia psiego „przedszkola”, szkolenie psa towarzyszącego. Teren odgrodzony od pozostałych stref siatką z drutu ocynkowanego, wejście do tej strefy przez małą bramkę. Ne terenie tej strefy postawiłabym ławkę i kosz na odchody psie wraz z zasobnikiem torebek.

3 strefa – szkoleniowa agility – położona za strefą frisbee i rekreacji – od strony hydroforowni. Teren zadrzewiony. Odgrodzony byłby od pozostałych stref – siatką z drutu ocynkowanego, a wejście od strony strefy rekreacji przez małą bramkę. Na tym terenie proponuję umocowanie przeszkód agility. Teren oraz proponowany zestaw przeszkód skonsultowałam z licenconowaną treserką psów z zakresu agility – Pania Anną Muszyńską. Przeszkody będą bezpieczne i dostosowane dla psów zarówno małych, średnich jak i dużych. Proponowany zestaw przeszkód to: palisada drewniana (slalom), drewniana równoważnia, drewniana huśtawka, drewniana pochylnia, koło z opony (rozdzielane z magnesami, zawieszone na łańcuchach), tunel drewniany, drewniane „hopki”. Na terenie tej strefy również w pobliżu drzew po lewej stronie postawiłabym ławkę oraz kosz na odchody psie wraz z zasobnikiem torebek.

Przy realizacji planu powstania Kompleksu Rekreacyjno-Szkoleniowego dla psów, nie planuje się wycinki żadnego drzewa, ani krzaka. Rekultywacja terenu polegać powinna tylko na wyrównaniu terenu (zasypaniu dziur) oraz uprzątnięciu szkła. Teren w większości jest pokryty miękką trawą, co zapewni bezpieczną zabawę dla psów, nawet podczas deszczu. Cały kompleks jak i poszczególne strefy będą oznaczone tablicami informacyjnymi wraz z regulaminem. Przy przeszkodach agility będą również tablice instrukcjami korzystania z danej przeszkody.

Przy sprzyjających warunkach finansowych proponuję oświetlenie w/w terenu lampą solarną (jak w pozostałych kompleksach rekreacyjnych w Parku Jordan) postawioną cetralnie w planowanym kompleksie oraz monitoringu (kamera).

Planowany kompleksrekreacyjno-szkoleniowy dla psów w Parku Jordan będzie doskonałym uzupełnieniem już istniejących w parku – kompleksów rekreacyjnych dla dzieci i dorosłych. Dodoatkowym atutem powstania tego kompleksu, jest bardzo dobry dojazd zarówno od strony Katowic, Czeladzi centrum, Piasków, Sosnowca i Będzina – w tym komunikacją autobusową i busową. Niedaleko znajdują się przystanki od strony Czeladzi Piasków, Będzina i Katowic: Reymonta oraz Józefów, od strony Czeladzi centrum, Sosnowca: os. Musiała, Reymonta, Józefów. W pobliżu też znajdują się parkingi np. przy ul. Katowickiej, Dehnelów, a także planowana jest budowa parkingu przy ul. 21 Listopada.

Kompleks rekreacyjno-szkoleniowy dla psów będzie nie tylko służył zabawie i rozwojowi psów z Osiedla Musiała i okolicznych ulic, ale także mieszkającym w innych dzielnicach Czeladzi oraz ościennych miast.


Kod projektu: 4/BO/17
Remont alejek i stworzenie stref integracji społecznych mieszkańców w Parku Alfred
Zgłaszający: Łukasz Zub
Koszt wg autora projektu: 395 000,00 zł
Koszt realny: 435 000,00
Lokalizacja: Działki oznaczone numerem 22/7 Arkusz Mapy 41
Opis projektu:
Projekt zakłada wyasfaltowanie istniejących ścieżek w parku Alfred, postawienie nowych ławek, oraz zagospodarowanie zieleni w którego skład wchodzi dokonanie nasadzeń krzewów oraz rabatek z kwiatami.
Na terenie alejek powstanie kilka stref rekreacyjnych dla mieszkańców, które zapewnią możliwość rekreacji dla wszystkich pokoleń. Wyremontowane alejki zapewnią bezpieczne podróżowanie po nich na różnego rodzaju urządzeniach tj. rolki, rower, hulajnoga. Postawione nowe ławki oraz zagospodarowana zieleń, umożliwi odpoczynek oraz przyjemny odbiór tego terenu. Cały wyremontowany teren alejek będzie służył szerokiej grupie mieszkańców, co zagwarantuje integracje społeczeństwa lokalnego. Plac zabaw zlokalizowany w otoczeniu dużego osiedla pozwoli na korzystanie z niego zarówno rodzicom z pociechami, jak i również nieco starszym dzieciom. Większy komfort użytkowania placu zabaw zapewni nawierzchnia bezpieczna usytuowana pod newralgicznymi urządzeniami. Siłownia zewnętrzna oraz strefa WorkOut pozwoli na zwiększenie aktywności fizycznej wśród mieszkańców osiedla w różnym wieku.

Kod projektu: 5/BO/17
Remont ulicy Harcerskiej
Zgłaszający: Stanisław Pisarek
Koszt wg autora projektu: 400 000,00 zł*
Lokalizacja: Miasto Czeladź
Opis projektu:
Ulica Harcerska jest nieutwardzona. Rodzi to oczywiste problemy dla mieszkańców i dla wszystkich korzystających z tej ulicy. Brak chodnika to dodatkowy kłopot.
*Możliwy zakres prac: utwardzenie nawierzchnią asfaltowo-betonową z wykonaniem kanalizacji deszczowej i chodnika oraz opcjonalnie, nie ujęte w propozycji zadania, wykonanie oświetlenia.

Kod projektu: 6/BO/17
Rowerowa trasa górska MTB na Borzesze
Zgłaszający: Adam Drobiński
Koszt wg autora projektu: 35 000,00 zł
Koszt realny: 70 000,00 zł
Lokalizacja: góra Borzecha stok północny
Opis projektu:
Rewitalizacja zaniedbanego i porośniętego krzakami północnego stoku góry Borzecha poprzez uporządkowanie terenu, wycięcie zbędnych krzewów i wybudowanie rowerowej, zjazdowej ścieżki górskiej MTB. Zbudowanie okrężnej drogi podjazdowej. Zbudowanie skoczni i profilowanych zakrętów zgodnie z zasadami zjazdowego kolarstwa górskiego MTB.


Kod projektu: 7/BO/17
Trasa (tor) rolkowo-rowerowo-biegowa
Zgłaszający: Paweł Łakomik
Koszt wg autora projektu: 474 903,00 zł
Środki dostępne: 471 164,31
Lokalizacja: Park Alfred
Opis:
Budowa trasy (toru) rolkowo-rowerowo-biegowej na terenie Parku Alfred. Trasa miałaby kształt zamkniętego owalu o długości ok. 1000 m (rzeczywista długość będzie zależna od faktycznych kosztów i wysokości budżetu), szerokości 7,5 m, podzielona będzie na trzy częśći: 3-3,5 m asfaltowa część rolkowa, 2-2,5 m asfaltowa część rowerowa i 2 m szutrowa część dla biegaczy. Ostateczny kształt i przebieg trasy do uzgodnienia po konsultacjach z odpowiednimi służbami miejskimi.

Kod projektu: 8/BO/17
Grodzisko zabaw – od juniora do seniora
Zgłaszający: Andrzej Mentel, Ewa Fronczek, Marek Jarno, Marian Kita, Artur Oborski, Barbara Strzelecka, Marek Rajca
Koszt wg autora projektu: 470 000,00 zł
Lokalizacja: Teren między ul. Kombatantów i ul. Pieńkowskiego
Opis projektu:
Projekt pt. „Grodzisko zabaw – od juniora do seniora” obejmuje wykonanie strefy aktywności podzielonej na trzy części:
1. strefa sport + senior sport
2. strefa malucha
3. strefa młodzieżowa

Łączna powierzchnia terenu to ok 1 000 m2. Strefy będą wyposażone w urządzenia umożliwiające prowadzenie różnorodnych form aktywności zarówno przez dzieci jak i dorosłych.

1 – strefa sport + senior sport (przykładowe urządzenia)
- stół do tenisa stołowego
- urządzenia fitness dla seniorów 4-6 szt.
- drzewo „sowa”, które służyć będzie do wymiany przeczytanych książek.

2 – strefa malucha (przykładowe urządzenia)
- piaskownica
-huśtawka wahadłowa 3-4 stanowiska 1 szt.
- kiwaki sprężynowe 4 szt.
- huśtawka ważka
- karuzela platformowa
- zestaw zabawowy dwuzjeżdżalniowy
- równoważnia platformowa

3 – strefa młodzieżowa (przykładowe urządzenia)
- zjazd linowy
- piramida linowa
- karuzela wieszakowa
- poligon linearny

W projekcie zaplanowano ogrodzenie, furtki wejściowe 2 szt., powierzchnię utwardzoną z kostki dla ciągów komunikacyjnych oraz pod stołem do tenisa stołowego, urządzeniami fitness, pozostała powierzchnia – bezpieczna np. poliuretanowa, piaskowa lub żwirowa z elementami trawiastymi. Wykonanie oświetlenia. Na terenie będą ławki ok. 7-8 szt., kosze na śmieci, regulamin 2 szt., stojaki na rowery. Mogą być też nasadzenia zieleni (krzewy i niskie drzewa).
Proponujemy, aby strefa aktywności nawiązywała do zabytkowego charakteru Starego Miasta, np. w postaci ogrodzenia lub urządzeń. Proponujemy rozpisanie konkursu na nazwę „strefy aktywności”.

 

Podczas tworzenia nowej uchwały zwrócono szczególną uwagę na dostosowanie do potrzeb i możliwości czeladzian, zwłaszcza w procesie głosowania. W tym roku po raz pierwszy będzie można oddać głos nie wychodząc z domu. Miasto podjęło starania o stworzenie czytelnej i nowoczesnej platformy informacyjno-konsultacyjnej, któraBudżet Obywatelski w Czeladzi, od początku funkcjonowania, jednoznacznie kojarzony jest z inwestycją ściśle związaną z wykorzystaniem działek, należących do samorządu. Tymczasem wydatkowanie środków z budżetu partycypacyjnego daje dużo więcej możliwości.

W tym roku czas na zmiany! Aktualnie obowiązująca uchwała miała na celu maksymalne dostosowanie zasad prac nad Budżetem Obywatelskim do potrzeb mieszkańców. Efektem wprowadzenia nowych zapisów jest powstanie ustaleń, związanych – w szczególności – z koniecznością usprawnienia procesu głosowania.
Podjęto decyzję o likwidacji dotychczas obowiązującego podziału na okręgi konsultacyjne. Idea tego działania zakłada, że zwiększą się szanse na realizację kosztowniejszych zadań, a głosowanie wszystkich mieszkańców dla wspólnej sprawy, spowoduje integrację społeczności lokalnej.

Podczas tworzenia nowej uchwały, zwrócono szczególną uwagę na dostosowanie do potrzeb i możliwości czeladzian, zwłaszcza w procesie głosowania. W tym roku po raz pierwszy będzie można oddać głos nie wychodząc z domu. Miasto podjęło starania o stworzenie czytelnej i nowoczesnej platformy informacyjno-konsultacyjnej, która z czasem będzie się rozwijać. Dla mieszkańców, którym nowe technologie nie są tak bliskie, powstaną punkty do głosowania w Miejskiej Bibliotece Publicznej i czterech jej filiach.

Uchwała umożliwia też zgłaszanie i realizację wielu nowych zadań, niekoniecznie związanych z konkretną lokalizacją na terenie Miasta Czeladź.
Budżet Obywatelski opiera się na inicjatywie i aktywności obywatelskiej mieszkańców. To ważny element dialogu, umożliwiający społeczności lokalnej decydowanie o finansowaniu z budżetu miasta wskazanych i wybranych przez nich przedsięwzięć. Prace nad realizacją Budżetu Obywatelskiego muszą być nastawione na, możliwie najdalej idące, ułatwienia dla mieszkańców.

Zgodnie z uchwałą, ze środków Budżetu Obywatelskiego mogą być finansowane zadania, należące do zadań własnych gminy, m. in. w zakresie:

  1. działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych, np. budowa, rozbudowa lub remont dróg, chodników, elementów architektury, stanowiących własność Miasta Czeladź
  2. działalności charytatywnej,
  3. podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej,
  4. działalności na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego,
  5. kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,
  6. promocji i organizacji wolontariatu,
  7. edukacji, oświaty i wychowania,
  8. działalności w sferze kultury fizycznej i turystyki,
  9. ochrony przyrody, w tym zieleni miejskiej,
  10. porządku i bezpieczeństwa publicznego.

Mapa terenów miejskich, na których mogą być realizowane zadania  w ramach Budżetu Obywatelskiego wyłożona będzie do wglądu w Wydziale Rozwoju Miasta, którego obecną siedzibą jest hala MOSiR.

Propozycje należy zgłaszać w terminie od 17 października 2016 r. do 7 listopada 2016 r. włącznie:

  • osobiście w siedzibie Wydziału Promocji Miasta, Kultury i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta w Czeladzi, przy ul. Dehnelów 45 (Galeria Sztuki Współczesnej „Elektrownia”), w godzinach pracy urzędu: poniedziałek od 7.30 do 17.00, wtorek – czwartek od 7.30 do 15.30, piątek od 7.30 do 14.00
  • listownie pod adres: Urząd Miasta Czeladź, Wydział Promocji Miasta, Kultur i Współpracy z Zagranicą, ul. Dehnelów 45, 41-250 Czeladź – z dopiskiem „Budżet Obywatelski”,
  • pocztą elektroniczną pod adresem z dopiskiem „Budżet Obywatelski” (dokument będzie stanowił skan oryginalnego formularza).

 

 

 

Ważna informacja: Przypominamy, że każdy projekt, który ma związek z wykorzystaniem gruntu, musi być zgodny z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Zadania, finansowane z pieniędzy z Budżetu Obywatelskiego mogą być realizowane wyłącznie na terenach, należących do Miasta Czeladź. 

kategoria: Powiązane pliki [5]
format Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
pdf Uchwała 364_2016.pdf 16-10-14 10:51 201.59KB pobierz plik: Uchwała 364_2016.pdf
pdf Zarządzenie Burmistrza_315_2016.pdf 16-10-14 10:52 65.92KB pobierz plik: Zarządzenie Burmistrza_315_2016.pdf
odt Formularz zgłoszenia.odt 16-10-14 11:36 14.48KB pobierz plik: Formularz zgłoszenia.odt
pdf OBWIESZCZENIE Budżet Obywatelski.pdf 16-10-17 13:47 51.72KB pobierz plik: OBWIESZCZENIE Budżet Obywatelski.pdf
pdf zb_392_2016.pdf 16-11-17 12:09 64.87KB pobierz plik: zb_392_2016.pdf

Klawisze Dostępności

Przejdź do menu głównego:
Alt i 0
Przejdź do treści strony:
Alt i 1
Mapa Witryny:
Alt i 2
Wersja kontrastowa:
Alt i 4
Wyszukiwarka:
prawy Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

do góry